Met o.a. scholiere loopt hoofdwond op in genderneutrale schooltoiletten en steeds heftigere tegendemonstraties bij "Let Women Speak" evenmenten

Dit is de zestiende lijst van incidenten die relevant zijn rond de Transgenderwet.
van 12 - 25 maart 2023

In het debat over deze wet in de Tweede Kamer op 28 september werden voorbeelden van de negatieve gevolgen van zelfidentificatie in andere landen keer op keer weggewuifd als ‘incidenten’ en ‘anekdotes’. Als reactie hebben wij besloten om de gebeurtenissen die zich sinds het Kamerdebat hebben voorgedaan te bundelen in een nieuwsbrief. Dit is de zestiende van die reeks. Zo willen we laten zien dat al die zogenaamd losse incidenten samen een patroon vormen.

Volgens de planning zal het debat u ergens in week 23 (5-11 juni) plaatsvinden. Wij sturen deze nieuwsbrief op naar alle Kamerleden, de media en iedereen die interesse heeft. We hopen dat de vrouwenrechten, kinderrechten en rechten van LHB’ers dit keer wel serieus genomen worden en dat de wet wordt weggestemd.

Ze is oprichtster van Let Women Speak en deed een tour door diverse landen. Haar speech in Wellington de volgende dag werd afgelast.

• ZWITSERLAND (12/3/2023): hoewel het alom ontkend wordt, is het bewijs overweldigend dat in  Zwitserland uit naam van transgenderisme bij kinderen al tussen de leeftijd van tien en veertien borsten afgezet worden en jongens gecastreerd worden onder de achttien jaar.

• BELGIË (14/3/2023): Het tijdschrift Knack komt met een lgbti+-alfabet van 'agender tot zedseksueel': genderidentiteit bij geboorte toegewezen; homo’s aangetrokken tot eigen geslacht, maar onder lesbisch ook non-binair en genderqueer; non-binair is geen man en geen vrouw of deels allebei; sekse een social construct, enz.
  • VK (17/3/2023): Oxfam instrueert personeel het woord ‘ouder’ te gebruiken en niet langer ‘moeder’ en ‘vader’ omdat dat beledigend zou zijn. In Oxfam’s inclusiviteitsgids staat ook dat Engels de taal is van een koloniale natie.

• VS (13/3/2023): De school in Vermont waar een meisjesbasketbalteam zich terugtrok uit een wedstrijd omdat een speler van het mannelijk geslacht zou meedoen bij de tegenstanders, is door de scholenkoepel uit de hele sportcompetitie gezet.
  • VS (14/3/2023): Professioneel wielrenster Hannah Arensman is gestopt nadat ze bij het nationale kampioenschap veldrijden werd geduwd en verslagen door een man. De nieuwste regels van The Union Cycliste Internationale (UCI) houden geen rekening met de zorgen van de CPA Women over betekenisvolle en eerlijke sport voor vrouwen.
  • ZWITSERLAND (15/3/2023): World Rowing komt naar eigen zeggen met strengere regels voor de toelating van mannen in vrouwensport. Volgens critici blijven ze echter vrouwen benadelen met hun regel dat testosteron minder dan 2,5 nanomol per liter moet zijn. Mannen behouden hun voordeel van het doorlopen van de mannelijke puberteit en jarenlange hoge testosteronconcentraties.

7. Recht

8. Medisch

9. LHB
  • VK (25/3/2023): Bij de lancering van The Lesbian Project, een nieuwe organisatie voor lesbiennes, werd een protest van een vijftigtal transactivisten buiten het gebouw toevallig gefilmd door YouTuber The Laughing Auditor. Hij legde vast hoe hij door een demonstrant (naar later bleek veroordeeld moordenaar Alan “Sarah Jane” Baker) voor fascist werd uitgemaakt, door activisten werd lastiggevallen en zijn camera uit zijn handen werd geslagen. Een deelneemster twitterde: “Het is 2023 en wij lesbiennes worden door de achterdeur naar buiten gesmokkeld na een bijeenkomst van lesbiennes!”.