Met o.a. meer zelfidentificatiegevallen onder gevaarlijke gevangenen

Dit is de negentiende lijst van incidenten die relevant zijn rond de Transgenderwet.
van 23 april - 6 mei 2023

In het debat over deze wet in de Tweede Kamer op 28 september werden voorbeelden van de negatieve gevolgen van zelfidentificatie in andere landen keer op keer weggewuifd als ‘incidenten’ en ‘anekdotes’. Als reactie hebben wij besloten om de gebeurtenissen die zich sinds het Kamerdebat hebben voorgedaan te bundelen in een nieuwsbrief. Dit is de negentiende van die reeks. Zo willen we laten zien dat al die zogenaamd losse incidenten samen een patroon vormen.

Volgens de planning zal het debat nu ergens in week 26 (26-30 juni) plaatsvinden. Wij sturen deze nieuwsbrief op naar alle Kamerleden, de media en iedereen die interesse heeft. We hopen dat de vrouwenrechten, kinderrechten en rechten van LHB’ers dit keer wel serieus genomen worden en dat de wet wordt weggestemd.

• AUSTRALIË (26/4/2023): Khadir Kamoun (33) schuldig bevonden aan seksueel grensoverschrijdend gedrag met 14-jarige jongen in een openbaar toilet. In de gevangenis werd naast depressie en PTSS ook genderdysforie gediagnosticeerd. In de rechtszaal sprak men dan ook over "haar penis". De wetgeving in New South Wales waar Kamoun is veroordeeld, kent zelfidentificatie.
  • VS (26/4/2023): Middelbare school in Pennsylvania sluit alle kleedkamers voor de rest van het jaar om beleid te bepalen. Aanleiding waren de zorgen die ouders hadden omdat een zich als "transgender" identificerende studente gebruik maakte van de jongenskleedkamer.
  • SCHOTLAND (26/4/2023): De documentaire Adult Human Female en discussie daarover worden afgelast door de Universiteit van Edinburgh vanwege een groot aantal demonstranten, die ook de ingangen blokkeren. In december 2022 werd het evenement ook al uitgesteld.
  • VS (4/5/2023): "Transgender" Darren Glines vrijgesproken van exhibitionisme. Er waren drie klachten dat Glines zichzelf naakt vertoonde in de dameskleedkamer van een YMCA in Ohio. Glines is obees en werd vrijgesproken omdat zijn genitaliën door zijn buik niet te zien zouden zijn.
  • ARGENTINIË (5/5/2023): Moordenaar Jonathan Luna (26) wijzigt stilletjes zelfverklaarde ‘genderidentiteit’ naar vrouw. De familie van het 12-jarige slachtoffer is woest dat de man zich als vrouw identificeert en misschien wordt overgeplaatst naar de vrouwengevangenis. Argentinië heeft wetgeving voor zelfidentificatie. Het is daar de eerste moord na grooming: via een nepprofiel op Facebook lokte hij het meisje.

4. Recht
  • VS (26/4/2023): "Transgender" politicus Leigh Finke (41) doet nieuw wetsvoorstel om 'seksuele hechting met kinderen' te classificeren als een 'beschermde seksuele oriëntatie'.