Met o.a. man gebruikt combinatie van hormonen om "borstvoeding" op te wekken voor baby

Dit is de twintigste lijst van incidenten die relevant zijn rond de Transgenderwet.
Een overzicht van de gebeurtenissen
van 7 - 13 mei 2023

Beste ,

We hebben weer een nieuwe lijst met incidenten die te maken hebben met het concept genderidentiteit. Hopelijk dringen de gevaren van wetgeving gebaseerd op dit gegeven bij steeds meer mensen door.

Als iedere man bij het stadhuis zijn geslacht zonder enige controle kan vervalsen, dan heeft dat grote maatschappelijke gevolgen. In andere landen is al gebleken hoe riskant zelfidentificatie is, met name voor vrouwen, kinderen en LHB’ers, maar ook bv. voor de vrijheid van meningsuiting.

In het debat over deze wet in de Tweede Kamer op 28 september werden voorbeelden van de negatieve gevolgen van zelfidentificatie in andere landen keer op keer weggewuifd als ‘incidenten’ en ‘anekdotes’. Als reactie hebben wij besloten om de gebeurtenissen die zich sinds het Kamerdebat hebben voorgedaan te bundelen in een nieuwsbrief. Dit is de twintigste van die reeks. Zo willen we laten zien dat al die zogenaamd losse incidenten samen een patroon vormen.

Volgens de planning zal het debat u ergens in week 26 (26-30 juni) plaatsvinden. Wij sturen deze nieuwsbrief op naar alle Kamerleden, de media en iedereen die interesse heeft. We hopen dat de vrouwenrechten, kinderrechten en rechten van LHB’ers dit keer wel serieus genomen worden en dat de wet wordt weggestemd.

1. Incidenten

2. Zelfidentificatie
  • VK (13/5/2023): Vrouwen van adel protesteren tegen het feit dat baron Simon de eerste zelfidentificerende Lady kan worden in het House of Lords. De wet geeft voorrang aan mannelijke erfopvolging en het is specifiek in de Britse wet vastgelegd dat een man die voor de wet 'vrouw' zou worden, toch zijn erfrecht als man behoudt. Als Simon was geboren als vrouw, dan had zijn oudere zuster deze plek mogen innemen.
  • JAPAN (13/5/2023): Eric McCready (49) wil zijn huwelijk laten registreren als eerste homohuwelijk in Japan. Hij is getrouwd met een Japanse, ze hebben drie kinderen en hij identificeert zich als “transgender lesbienne” genaamd Elin. In de VS liet hij zijn wettelijke geslacht veranderen, want Japan kent geen zelfidentificatie en vereist geslachtsoperaties om het wettelijke geslacht te kunnen veranderen.

3. Kinderrechten

4. Taalgebruik

5. Bredere maatschappelijke gevolgen
  • NEDERLAND (10/5/2023): Radboud Universiteit brengt onderzoek uit over de toename en veranderingen van de vraag naar transgenderzorg. Hoewel de toename juist een kernvraag van het ministerie van VWS was, is één van de conclusies van het rapport dat men niet met zekerheid kan zeggen dat het aantal transmensen is toegenomen. Ook de uitgerekend enorme toename van het aantal vrouwen/meisjes blijft onverklaard.
  • NEDERLAND (11/5/2023): NOS bericht dat Nederland een plaats is gezakt op de door ILGA gecreëerde 'Rainbow Index Europe'. In het artikel noemt de NOS het positief dat er genoemd wordt door ILGA dat in een petitie werd opgeroepen 'de rekening van een anti-trans-groep te sluiten' (waarmee waarschijnlijk pro-vrouwengroep Voorzij bedoeld wordt, en wat niet was wat ILGA schreef).
  • VK (12/5/2023): The Stand, een comedy club in Edinburgh, heeft excuses aangeboden aan Joanna Cherry omdat haar lezing op die locatie was geannuleerd na protest van hun personeel. The Stand beseft nu dat de annulering onrechtmatig was en neerkwam op discriminatie.

6. Sport

7. Academia

8. En tot slot...

Als organisatie krijgen wij geen subsidie van de overheid. We werken met vrijwilligsters en maken uiteraard wel kosten. Zo zijn we bezig met het maken van brochures over genderideologie voor sport en scholen.

Klik op onderstaande afbeelding en draag ook een steentje bij. Je kunt het bedrag aanpassen.

Voor vragen zijn we bereikbaar op info@voorzij.nl.

Email Marketing door ActiveCampaign