Met o.a. pedofiel gebruikt transgenderidentiteit om slachtoffer te lokken

Dit is de 22e lijst van incidenten die relevant zijn rond de Transgenderwet.
van 21 - 27 mei 2023

In het debat over deze wet in de Tweede Kamer op 28 september werden voorbeelden van de negatieve gevolgen van zelfidentificatie in andere landen keer op keer weggewuifd als ‘incidenten’ en ‘anekdotes’. Als reactie hebben wij besloten om de gebeurtenissen die zich sinds het Kamerdebat hebben voorgedaan te bundelen in een nieuwsbrief. Dit is de 22e van die reeks. Zo willen we laten zien dat al die zogenaamd losse incidenten samen een patroon vormen.

Het debat is nu uitgesteld tot na het zomerreces! Volgens de planning zal het debat u ergens in week 40 (2-8 oktober) plaatsvinden. Wij sturen deze nieuwsbrief op naar alle Kamerleden, de media en iedereen die interesse heeft. We hopen dat de vrouwenrechten, kinderrechten en rechten van LHB’ers dit keer wel serieus genomen worden en dat de wet wordt weggestemd.

de Equality Act die de rechten van vrouwen zouden versterken. Aanleiding was een interview waarin chief executive Melanie Field op de vraag wat de definitie van “geslacht” was, antwoordde dat dat het geslacht was dat bij geboorte wordt geregistreerd.
  • ITALIË (25/5/2023): Als “transseksueel” omschreven man wordt gearresteerd omdat hij zich naakt vertoont voor een basisschool. Hij schreeuwt obsceniteiten en dreigt iedereen te besmetten met aids. Na zijn arrestatie ziet hij kans met geweld te ontsnappen uit de politieauto waarna hij weer wordt opgepakt. Een journaliste geeft gendercritici de schuld en diverse buitenlandse media noemen de arrestatie, zonder de context te benoemen, “transfoob”. De dader wordt in de koppen van diverse Italiaanse artikelen beschreven als vrouw.

• VK (22/5/2023): Politie wil vrouw verhoren omdat ze een medepatiënte, die claimde “non-binair” te zijn, aansprak als vrouw. De vrouw is dan net ontslagen uit de ggz-instelling waar ze werd behandeld. Ze was getraumatiseerd doordat haar ex-man haar jarenlang seksueel misbruikte, mishandelde en prostitueerde. Het gewelddadige gedrag begon nadat hij vrouwenkleding ging dragen en beweerde vrouw te zijn.
  • VK (22/5/2023): Docent Joshua Sutcliffe uit beroep gezet omdat hij een leerling zou “misgenderen” (niet aanspreken met wensgeslacht). Hij zei tegen een groep “Well done girls”. De Teaching Regulation Authority (TRA) oordeelde dat hij een meisje dat zich identificeert als jongen niet had gerespecteerd.

• VK (24/5/2023): Professor Gary Butler, nieuw klinisch hoofd van de Tavistock-kliniek, trekt de noodzaak van veranderingvan de transgenderzorg in Engeland en Wales in twijfel, ondanks zware kritiek op de Gender Identity Development Service (GIDS) aan de Tavistock-kliniek. Na publicatie van het Cass Report werd de GIDS in juli 2022 door inspecteurs gelast te sluiten wegens inadequate zorg. Het Cass Report pleitte voor betere zorg voor kinderen en een “fundamenteel ander” zorgmodel. Butler heeft als klinisch hoofd van de GIDS een centrale rol in het omvormen van de dienst.
Scarlet Moon Shadows. Online is hij Dragongirl69 en daar werd hij in de val gelokt door een FBI-agent. In het officiële persbericht van het Ministerie van Justitie wordt met vrouwelijke voornaamwoorden naar Goodreau verwezen: als niet werd vermeld dat hij condooms bij zich had, was nergens uit af te leiden dat het om een man ging. De gevangenis waar Goodreau een eventuele gevangenisstraf moet uitzitten, wordt bepaald op basis van “zelfidentificatie van geslacht”.

• FINLAND (23/5/2023): Geslacht van seriemoordenaar Lindholm wordt op Wikipedia aangepast naar vrouw door een transactivist. Dat leidt tot protesten op sociale media met de hashtag #notourcrimes. Lindholm doet zich voor als “lesbische vrouw” met de naam Michael Maria Penttilä en is ook bekend als Michael Pentholm. Hij heeft een lang strafblad van extreem seksueel geweld en moord op vrouwen en meisjes.

• VS (22/5/2023): Studente Olivia krijgt het laagst mogelijke cijfer, een 0 op 20 punten, omdat ze in een essay over mannen in vrouwensport de term 'biologische vrouw' gebruikte. Volgens de docente zou ze daarmee “heteronormativiteit” promoten.
  • NEDERLAND (25/5/2023): In Medisch Contact verschijnt een artikel waarin de overheid wordt aangespoord om regels te maken voor het behandelen van genderdysforie (of genderincongruentie) bij kinderen omdat minderjarigen de gevolgen niet kunnen overzien.

7. Recht

• VK (23/5/2023): Brits instituut voor gelijkheid, de Equality and Human Rights Commission (EHRC), ligt onder vuur. Volgens klokkenluiders binnen de organisatie is EHRC-hoofd Kishwer Falkner slachtoffer van een heksenjacht door de translobby omdat ze de rechten van biologische vrouwen wil beschermen, zoals seksegescheiden voorzieningen.